moteur de recherche

19 décembre 2019
Marie-Hélène Hubert (CREM, Université Rennes 1)

5 décembre 2019
Emmanuek Flachaire (AMSE, Aix-Marseille Université)

21 novembre 2019
Camille Regnier (ERUDITE, Université Paris Est Créteil)

7 novembre 2019
TBA

10 octobre 2019
Véronique Simonnet (DARES)

19 septembre 2019
Jose De Sousa (RITM, Université Paris Sud) - « The positive effects of affirmative action: a case study in France.»

6 juin 2019
Sylvie Thoron (LIPHA, UPEC) - "A propos du statut épistémologique des expériences en économie."

21 mai 2019
Yann Videau (ERUDITE, UPEC) - "Analyses de l’efficience et de ses déterminants dans le contexte d’une expérimentation de coopération entre médecins généralistes et infirmier.e.s."

25 avril 2019 à l'UPEC
Roméo Fontaine (INED) - "Demand for Long-Term Care Insurance and Informal Care Resources: New theoretical and Empirical Evidence."

4 avril 2019 à l'UPEC
Carl Gaigné (UMR SMART-LERECO, INRA) - "Les normes améliorent-elles la qualité des produits échangés ?"

14 mars 2019 à l'UPEC
Marine Le Mau de Talancé (ERUDITE, UPEM) - "Did Debt Relief Initiatives help to reach the MDGs? A Focus on Education."

21 février 2019 à l'UPEC
Julie Lochard (ERUDITE, UPEC) - "Innovation in climate change mitigation technologies and environmental regulation."

17 janvier 2019 (de 12h à 14h) à l'UPEC
Session des doctorants de l'ERUDITE (EURIDTE, Université Paris Est Créteil) : Neha Bhardwaj Upadhayay sur "Is Anti-dumping at play in regional trade dynamics?", Fozan Fareed sur "Access to microfinance and the economic ladder: Empirical evidence from Pakistan" et Redha Fares sur "Failing and exporting firms, a paradox?"

6 décembre 2018 à l'UPEC
Stefania Marcassa (THEMA, Université de Cergy Pontoise), "The Geography of Social Change."

15 novembre 2018 à l'UPEC
Christelle Sapata (ÉRUDITE), "Convergence of EU real estate markets"

25 octobre 2018  à l’UPEC
Elias Bouacida (Paris School of Economics, Université Paris 1), « Eliciting a choice correspondence: A general methodology and an experimental implementation. »

16 octobre 2018  à l’UPEM
Présentation de l'article "Financial structure, Institutional Quality and monetary policy transmission: a meta-analysis." de S. Roy Chowdhury (IMI-K).

4 octobre 2018  à l’UPEC
Sylvain Chareyron (ÉRUDITE) et Lucie Letrouit (PSE, EHESS), « Evaluating of the effect on Real Estate of a massive Urban Renewal Program: Evidence from France.»

2 octobre 2018  à l’UPEM
Présentation par Jean-François Jacques (UPEM) de l'article "The environment and directed technical change", D. Acemoglu et alii, AER 2012.

13 septembre 2018  à l’UPEC
Michael Finus (University of Graz), « Measures to enhace the effectiveness of international climate agreements: The case of border carbon adjustments»